Background Image

Sisältömarkkinointikampanjan aineisto-ohjeet

Tähän kohti tulee artikkelin ingressi. Ingressin tarkoituksena on herättää lukijan kiinnostus artikkelia kohtaan. Kiinnostavan otsikon, iskevän ingressin ja näyttävän taustakuvan yhteisvaikutuksen on tarkoitus saada lukija kiinnostumaan aiheesta ja lukemaan koko artikkeli alusta loppuun. Ingressin suositeltava pituus 250 – 350 merkkiä

Sisältömarkkinointikampanja

Sisältömarkkinointikampanja sisältää vähintään yhden artikkelin + yhden natiivimainoksen.

Natiivimainoksen ulkonäkö ja sijoittelu riippuu siitä sivustosta, jolle se julkaistaan. Natiivimainoksia on neljä erilaista:

  • Etelä-Suomen Median verkkopalvelut: etusivu ja artikkelisivut
  • Iisalmen Sanomat ja Warkauden Lehti: etusivu
  • KSML.fi ja Savon Sanomat: etusivu.

Esimerkit natiivimainoksista löydät täältä.

 

Kampanjasivuston osoite

Sisältömarkkinointikampanjasivuston osoite on aina muotoa http://sisaltomarkkinointi.media.fi/yritys ja yksittäinen artikkeli on siis muotoa http://sisaltomarkkinointi.media.fi/yritys/artikkelin-otsikko

Sisältömarkkinointikampanja voi olla joko 1) vain yksi yksittäinen artikkeli tai tarvittaessa 2) sisältömarkkinointisivusto, joka sisältää useamman artikkelin. Tällöin kaikki artikkelit listautuvat automaattisesti näkyviin sivuston etusivulle, jonka osoitteena toimii http://sisaltomarkkinointi.media.fi/yritys.

Sisältömarkkinointiartikkeli

Sisältömarkkinointiartikkeli koostuu seuraavista asioista:

  • Yläosan suuri kuva = taustakuva
  • Artikkelin otsikko
  • Asiakkaan logo
  • Ingressi
  • Teksti = juttuartikkeli, jossa voi olla
    • väliotsikoita
    • kuvia
    • videoita
    • some-jakopainikkeet
    • linkkejä asiakkaan sivuille tai some-kanaviin
    • asiakkaan/yrityksen yhteystietoja
  • Lopussa Keskisuomalainen-konsernin suositteluelementti uutisartikkeleista (Suosittelemme sinulle).

Aineisto-ohjeet

Sisältämarkkinointiartikkeli

  • Iso kuva (= sisältöartikkelin taustakuva), kuvan koko 1920 x 1080 px (suositus kuvan värimaailma vaalea)
  • Yrityksen logo png-tiedostona (”syvätty” eli logossa ei ole esim. valkoista taustaa)
  • Yrityksen graafinen ohjeistus
  • Otsikko (sama otsikko kuin natiivimainoksessa)
  • Ingressi suositeltava pituus 250 – 350 merkkiä
  • Juttuartikkeli väliotsikot, kappalejaot merkittävä käsikirjoituksesta/leiskassa.
  • Artikkelin väliin kuvat ja/tai videot yhteensä 2-5 kpl
  • Juttuartikkelin väliin kuvat mielellään vaakakuvia. Kuvien koko 1920 x 1080 px. Videot voidaan upottaa artikkeliin suoraan asiakkaan omalta YouTube- tai Vimeo-kanavalta tai lisätä Keskisuomalaisen Vimeo-tilin alle.
  • Artikkelin teksti tulee toimittaa joko Word-dokumenttina tai tekstitiedostona (ei pdf-tiedostona).
  • Linkit asiakkaan sivuille: toimita sekä urlit/osoitteet että linkkiteksit (linkattava sana/lause). Linkkejä voi olla useita esim. linkki verkkokauppaa, verkkosivuille, some-kanaviin tms.
  • Tieto siitä, tuleeko artikkelin loppuun näkyviin Keskisuomalainen-konsernin suositteluelementti uutisartikkeleista (Suosittelemme sinulle). Suositteluelementti tulee automaattisesti näkyviin, mutta se saadaan tarvittaessa piilotettua.

Natiivimainos

  • Otsikko (sama kuin artikkelin otsikko)
  • Kuva (750 x 500 px)
  • Lyhyt teksti = yksi virke (max. 120 merkkiä).

 

Rekisteriseloste löytyy täältä.

Lue meistä lisää:

Suosittelemme sinulle